INFORMATYKA
W związku z przedłużeniem zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych proszę uczniów naszej szkoły o systematyczne śledzenie zakładki INFORMATYKA. Będą się w niej ukazywały zadania do wykonania w domu.
Potwierdzenia wykonania zadań w formie opisanej w treści zadania proszę przesyłać na adres podany w zakładce NAUCZYCIEL - kaczorowski.zdzislaw1@gmail.com.
Materiały, zadania, instrukcje do pobrania przez uczniów nnajdują się na koncie gmail: - kliknij na grafikę obok..








Zajęcia będą przeprowadzane tak, jakbyś był w klasie – przez komunikator ZOOM. Program jest podobny w działaniu jak SKYPE. Zawiera jednak kilka bardziej przydatnych nam funkcji w pracy zdalnej.
Do pracy będziesz potrzebować:
- komputer, laptop lub telefon (jeśli to możliwe, użyj laptopa lub komputera, a nie telefonu),
- słuchawki,
- stabilne połączenie z internetem,
- twój podręcznik.
Jak dołączyć do klasy na komputerze lub laptopie?
- Możesz bezpośrednio wejść na link podany powyżej i rozpocząć pracę bez instalowania komunikatora. Proponuję jednak zainstalowanie programu na komputerze.
- Dokładne instrukcje z kodem do lekcji otrzymasz w emailu.
- Napisz na email podany w zakładce NAUCZYCIEL.
- Próba połączenia zostanie podana w emailu.

- Zdzisław Kaczorowski
- Email: kaczorowski.zdzislaw1@gmail.com
L.p. | Opis i inne materiały | Film |
1 | ZAKŁADANIE KONTA POCZTOWEGO GMAIL Możesz założyć dowolne konto pocztowe. Ze względu na twoją pracę w szkole i wykorzystywane tam narzędzia polecam konto gmail. Sam się przekonasz co mam na myśli. |
|
2 | INSTALOWANIE KOMUNIKATORA ZOOM Pewnie dobrze znasz Skype. Ale z pewnych względów dla mnie jest bardziej wygodny ten komunikator do pracy zdalnej. |
L.p. | Opis | Uwagi |
4 |
Pobierz plik zadania zad_ex1.xlsx Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym Ściągnij plik arkusza kalkulacyjnego o nazwie zad_ex1. Jest to zestawienie zakupu książek dla grupy 18 osób w księgarni.
A tak powinno wyglądać rozwiązanie zadania: |
|
3 |
Pobierz plik przedstawiający animację kliknij Tworzenie animacji w PowerPoint Obejrzyj film zanim przystąpisz do tworzenia animacji w programie: Postępuj wg instrukcji:
|
|
2 |
Rysowanie figur geometrycznych w Scratchu - 2 godziny Zainstaluj na swoim komputerze program Scratch 2. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: Zadania praktyczne do wykonania: Zadanie 1
Zadanie 2
|
|
1 |
Tworzenie animacji w Gimp 2 Zainstaluj na swoim komputerze program Gimp 2. Wykonaj animację gif wg własnego pomysłu. Twoja animacja powinna mieć następujące cechy:
Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: |
L.p. | Opis | Uwagi |
5 |
Pobierz plik zadania zad_ex1.xlsx Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym Ściągnij plik arkusza kalkulacyjnego o nazwie zad_ex1. Jest to zestawienie zakupu książek dla grupy 18 osób w księgarni.
A tak powinno wyglądać rozwiązanie zadania: |
|
4 |
TWORZENIE GRY "labirynt" - 2 tygodnie Z filmu z poprzedniej lekcji na której rysowaliśmy figury foremne w Scratchu wiesz jak określamy położenie duszka na scenie. Wykorzystajmy to w naszej grze. Będzie ona polegała na przebyciu trasy labiryntu w jak najmniejszej liczbie kroków duszka.
|
|
3 |
Pobierz plik przedstawiający animację - kliknij Prezentacja multimedialna w Powerpoint Obejrzyj film zanim przystąpisz do tworzenia animacji w programie: Postępuj wg instrukcji:
|
|
2 |
Rysowanie figur geometrycznych w Scratchu - 2 godziny Zainstaluj na swoim komputerze program Scratch 2. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: Zadania praktyczne do wykonania: Zadanie 1
Zadanie 2
|
|
1 |
Tworzenie animacji w Gimp 2 Zainstaluj na swoim komputerze program Gimp 2. Wykonaj animację gif wg własnego pomysłu. Twoja animacja powinna mieć następujące cechy:
Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: |
L.p. | Opis | Uwagi |
3 |
TWORZENIE GRY "labirynt" - 2 tygodnie Z filmu z poprzedniej lekcji na której rysowaliśmy figury foremne w Scratchu wiesz jak określamy położenie duszka na scenie. Wykorzystajmy to w naszej grze. Będzie ona polegała na przebyciu trasy labiryntu w jak najmniejszej liczbie kroków duszka.
|
|
2 |
Rysowanie figur geometrycznych w Scratchu Zainstaluj na swoim komputerze program Scratch 2. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: Zadania praktyczne do wykonania: Zadanie 1
Zadanie 2
|
|
1 |
Tworzenie animacji w Gimp 2 Zainstaluj na swoim komputerze program Gimp 2. Wykonaj animację gif wg własnego pomysłu. Twoja animacja powinna mieć następujące cechy:
Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: |
L.p. | Opis | Uwagi |
4 |
TWORZENIE GRY "labirynt" - 2 tygodnie Z filmu z poprzedniej lekcji na której rysowaliśmy figury foremne w Scratchu wiesz jak określamy położenie duszka na scenie. Wykorzystajmy to w naszej grze. Będzie ona polegała na przebyciu trasy labiryntu w jak najmniejszej liczbie kroków duszka.
|
|
3 |
Rysowanie figur geometrycznych w Scratchu - 2 godziny Zainstaluj na swoim komputerze program Scratch 2. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: Zadania praktyczne do wykonania: Zadanie 1
Zadanie 2
|
|
2 |
Wybrane narzędzia programu Paint - 1 godzina Wykonaj grafikę przedstawioną na animacji zaczynając od kwadratu. Animacja przedstawia poszczególne fazy tworzenia rysunku. Wykorzystaj znane ci funkcje programu Paint takie jak: kopiowanie i wklejanie, zmiana rozmiaru, zaznaczenie przezroczyste i nne. |
|
1 |
Odbicie lustrane w pionie - 1 godzina Wykonaj grafikę przedstawioną na animacji. Animacja przedstawia poszczególne fazy tworzenia rysunku. Wykorzystaj zaznaczenie przezroczyste i przerzucanie w pionie. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: |
L.p. | Opis | Uwagi |
3 |
W SIECI - WSTĘP DO INTERNETU - 2 tygodnie Internet to olbrzymie medium, z którego korzystasz codziennie, ale nie zawsze z pełną świadomością czających się w nim zagrożeń. Dlatego musisz wiedzieć, jakie ryzyka Ci grożą i przede wszystkim – jak się przed nimi zabezpieczyć. Oto kilka podstawowych zagadnień, na które musisz zwrócić uwagę, jeśli chcesz bezpiecznie korzystać z sieci.
|
|
2 |
Wybrane narzędzia programu Paint - 1 godzina Wykonaj grafikę przedstawioną na animacji zaczynając od kwadratu. Animacja przedstawia poszczególne fazy tworzenia rysunku. Wykorzystaj znane ci funkcje programu Paint takie jak: kopiowanie i wklejanie, zmiana rozmiaru, zaznaczenie przezroczyste i nne. |
|
1 |
Odbicie lustrane w pionie Wykonaj grafikę przedstawioną na animacji. Animacja przedstawia poszczególne fazy tworzenia rysunku. Wykorzystaj zaznaczenie przezroczyste i przerzucanie w pionie. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: |
L.p. | Opis | Uwagi |
4 |
Święta wielkanocne Obejrzyj film i namaluj kurczaczka wielkanocnego. Rysunek zapisz w formacie bmp. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: | |
3 |
Odbicie lustrane - ćwiczenia Wykonaj grafikę przedstawioną na animacji. Animacja przedstawia poszczególne fazy tworzenia rysunku. Wykorzystaj zaznaczenie przezroczyste i przerzucanie w poziomie i w pionie. |
|
2 |
Odbicie lustrane w poziomie Wykonaj grafikę przedstawioną na animacji. Animacja przedstawia poszczególne fazy tworzenia rysunku. Wykorzystaj zaznaczenie przezroczyste i przerzucanie w poziomie. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: |
|
1 |
Odbicie lustrane w pionie Wykonaj grafikę przedstawioną na animacji. Animacja przedstawia poszczególne fazy tworzenia rysunku. Wykorzystaj zaznaczenie przezroczyste i przerzucanie w pionie. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: |
L.p. | Opis | Uwagi |
3 |
Święta wielkanocne - 1 godzina Obejrzyj film i namaluj kurczaczka wielkanocnego. Rysunek zapisz w formacie bmp. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: | |
2 |
Kopiowanie obiektów z zaznaczaniem przezroczystym - 1 godzina Wykonaj grafikę przedstawioną na animacji przez kopiowanie wykorzystując sześciokąt oraz zaznaczanie przezroczyste i kopiowanie. Animacja przedstawia poszczególne fazy tworzenia rysunku. Na końcu pokoloruj rysunek.Rysunek zapisz w formacie bmp. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: | |
1 |
Kopiowanie i wklejanie z wykorzystaniem gotowych kształtów w Paint - 1 godzina Wykonaj rysunek wg wzoru wykorzystując poznane narzędzia programu Paint. Rysunek zapisz w formacie bmp. |
L.p. | Opis | Uwagi |
3 |
Święta wielkanocne - 1 godzina Obejrzyj film i namaluj kurczaczka wielkanocnego. Rysunek zapisz w formacie bmp. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: | |
2 |
Kopiowanie obiektów z zaznaczaniem przezroczystym - 1 godzina Wykonaj grafikę przedstawioną na animacji przez kopiowanie wykorzystując sześciokąt oraz zaznaczanie przezroczyste i kopiowanie. Animacja przedstawia poszczególne fazy tworzenia rysunku. Na końcu pokoloruj rysunek.Rysunek zapisz w formacie bmp. Zanim przystąpisz do pracy obejrzyj film: | |
1 |
Kopiowanie i wklejanie z wykorzystaniem gotowych kształtów w Paint - 1 godzina Wykonaj rysunek wg wzoru wykorzystując poznane narzędzia programu Paint. Rysunek zapisz w formacie bmp. |