SAMORZĄD UCZNIOWSKI 2019/2020
Cel główny programu:
Propagowanie zasad kulturalnego zachowania w sytuacjach dnia codziennego, rozwijanie sprawności komunikacyjnej uczniów.
Cele ogólne:
Realizacja projektu umożliwia uczniom nabycie następujących umiejętności:
- skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach,
- poprawnego posługiwania się językiem ojczystym,
- efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, z zachowaniem obowiązujących norm,
Realizując projekt, uczniowie:
- doskonalą nawyki kulturalnych zachowań w różnych sytuacjach,
- rozumieją konieczność eliminowania z języka wulgaryzmów,
- uczą się szacunku dla dobra wspólnego,
- na co dzień używają zwrotów i form grzecznościowych,
- przygotowują się do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości,
- utrwalają nawyki kulturalnych zachowań w różnych sytuacjach,
- kształtują postawę dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów.
- poznanie zwrotów grzecznościowych w różnych językach.
Cele szczegółowe:
W wyniku szeregu działań, uczeń potrafi:
- kulturalnie zachować się w sytuacjach dnia codziennego w szkole i poza nią,
- stosować najprostsze wyrazy uprzejmości w kontaktach międzyludzkich,
- akceptuje i naśladuje pozytywne wzorce zachowania: umiejętność prowadzenia rozmowy, uprzejmość, umiejętność słuchania, punktualność, słowność,
- wyjaśnić, dlaczego nie należy używać wulgarnych słów,
- wyeliminować wulgaryzmy ze swojego języka,
- dobrać stosowny ubiór w zależności od okoliczności,
- kulturalnie kibicować podczas zawodów sportowych, przestrzegać zasad fair play,
- podzielić się refleksjami na temat kulturalnych zdarzeń w szkole,
- współdziałać w zespole, wspólnie podejmować decyzje, planować i organizować swoją pracę.
Przeznaczenie projektu:
Projekt angażuje wszystkich uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Skaszewie Włościańskim. Realizowany jest na lekcjach różnych przedmiotów, w trakcie różnych działań.
Czas realizacji projektu:
22.11.2019 r. - 29.11.2019 r.
Koordynatorzy projektu:
Agnieszka Gizińska, Iwona Brun, Marzena Łuczkowska
Sposób realizacji:
Uczniowie samodzielnie i grupowo przygotowują się i wykonują poszczególne zadania.
l.p. | Termin realizacji | Tematyka | Osoby odpowiedzialne |
1 | 22.11.2019 r. | Apel informacyjny dla uczniów. Poznanie historii dnia życzliwości. Przedstawienie harmonogramu realizacji zadań. Losowanie nazwy kraju do wykonania plakatu – "Zwroty grzecznościowe w języku obcym". Opracowanie pod kierunkiem wychowawcy haseł: Miłe słowo dla każdego. Powieszenie na drzwiach klas (grupy przedszkolne mogą wykonać prace w formie rysunku). |
A. Gizińska M. Łuczkowska Wychowawcy klas |
2 | 25.11.2019 r. | Umieszczenie haseł z motywem o życzliwości na podstopniach schodów na korytarzu szkolnym. Wykonanie gazetki: "Moc życzliwości" |
Iwona Brun A. Gizińska Samorząd Uczniowski |
3 | 27.11.2019 r. | Wykonanie drzewka życzliwości. Zawieszenie na nim serc zawierających złote myśli o życzliwości, pozdrowienia dla innych (każda klasa zawiesza 3 serca). Wybory na "Króla i Królową Życzliwości" - głosowanie. |
Koordynatorzy wychowawcy klas Samorząd Uczniowski |
4 | 28.11.2019 r. | Zwroty grzecznościowe w różnych językach. Wykonanie plakatu. Wystawa prac. Prezentacja zebranych informacji o danym kraju. Dyskoteka Andrzejkowa. | Koordynatorzy wychowawcy klas |
5 | 29.11.2019 r. | Podsumowanie projektu. Ogłoszenie wyników konkursu na "Króla i Królową życzliwości". | Koordynatorzy, Samorząd Uczniowski |
Organizator:
Publiczna Szkoła Podstawowa w Skaszewie Włościańskim.
Cele konkursu:
- Promowanie życzliwości i otwartości wobec innych.
- Propagowanie zasad kulturalnego zachowania w sytuacjach dnia codziennego.
- Rozwijanie sprawności komunikacyjnej uczniów.
- Doskonalenie umiejętności zaprezentowania własnej osoby.
Uczestnicy konkursu:
Uczniowie klas 0-VIII.
Warunki konkursu:
- Każda klasa wybiera spośród kolegów i koleżanek w szkole "Królową i Króla Życzliwości" (Samorząd Uczniowski zbiera głosy w dniu 27.11.2019r.)
- Kryteria oceny (Król i Królowa życzliwości są):
- życzliwie (przyjaźnie i przychylnie ) ustosunkowani do ludzi i świata,
- uprzejmi, uczynni,
- koleżeńscy – pomagają kolegom i koleżankom,
- szanują prace innych ludzi,
- otaczają opieką słabszych,
- skromni,
- potrafią przyznać się do swoich błędów,
- zawsze stosują zasadę fair play- jasnej i uczciwej gry,
- nie mówią podniesionym głosem , nie okazują złego humoru, zdenerwowania,
- interesują się losem swoich znajomych , przyjaciół, których spotkały życiowe kłopoty i niepowodzenia,
- w rozmowie z innymi dbają o kulturę słowa, nie używają wulgarnych słów,
- potrafią słuchać innych,
- są tolerancyjni wobec innych poglądów, zainteresowań,
- znają zasady savoir- vivre- zasady norm towarzyskich, dobrych manier na co dzień.
- Ogłoszenie wyników odbędzie się 29 listopada 2019 r. Laureatom konkursu poświęcona będzie gazetka na korytarzu szkolnym oraz zostaną zamieszczone informacje na stronie internetowej szkoły.